På OCC er vores vigtigste opgave at sikre, at vores udstillere får det fulde udbytte af en messedeltagelse. Vi ved, hvor mange ressourcer og tid, der bliver lagt i en stand – og det skal bære frugt. Derfor tilbyder vi Messeakademiet.
- Har dit standpersonale styr på kropssproget og de skarpe salgsargumenter?
- Er din stand designet til at maksimere engagement og interaktion med de besøgende?
- Bruger du de rigtige værktøjer til at måle og evaluere succes på en messe?
Alt det – og meget mere, får du indsigt i via Messeakademiet. Hvordan? Nemt og simpelt – vi har sørget for, at du kan optimere din messeoplevelse markant via en række små, korte videokurser.
Hvad er Messeakademiet?
Messeakademiet er blevet til i samarbejde med rådgivningsfirmaet The Trade Show Academy, og er en banebrydende læringsplatform, specielt designet til udstillere på fag- og publikumsmesser.
Uanset om du er ny i branchen eller en garvet udstiller, så garanterer vi, at du vil få flere aha-oplevelser – og du kan sende dit standpersonale af sted med nye kompetencer, der kommer til at gøre en synlig forskel.
The Trade Show Academy er kendt både nationalt og internationalt for deres store ekspertise og 30 års erfaring inden for messe- og eventbranchen, og er din garanti for, at du får maksimal værdi ud af din messedeltagelse.
Hvordan fungerer det?
Messeakademiet består af en række små videokurser – og du vælger selv, hvilke, hvor mange og hvornår du vil se dem.
Fælles for kurserne er, at de er:
- Effektiv læring på kort tid. Hvert onlinekursus tager maks. 30 minutter, og er opdelt i korte videoer på 1 – 7 minutter.
- Praksisnære redskaber og real-life cases. Du bliver hjulpet godt i gang og får eksempler og løsninger på konkrete messeudfordringer.
- Tilgængelige når du har tid. Se de dele af kurset, som er relevante for dig. Du kan se det hvor og hvornår det passer dig. 24/7.
Hvad får jeg ud af Messeakademiet?
Kurserne på akademiet dækker alle dele af det at tage sin virksomhed på messe. Det betyder, at du kan fokusere præcis på den eller de elementer, der er særligt vigtige for dig – for eksempel at:
- Opnå målbare resultater: Lær at sætte klare, opnåelige mål for din messedeltagelse, og få værktøjer til at måle og evaluere din succes. Det betyder, at du altid ved, hvordan din investering bærer frugt.
- Designe en attraktiv stand: Få eksperttips til at designe en stand, der fanger besøgendes opmærksomhed fra lang afstand og skaber engagement. Et veludformet standdesign er afgørende for at tiltrække de rigtige gæster.
- Optimere besøgsoplevelsen: Lær, hvordan du indretter din stand i zoner, der maksimerer besøgendes oplevelse og interaktion – gør dit budskab klart og engagerende.
- Forbedre din kommunikation: Få indsigt i, hvordan du bruger kropssprog og skarpe salgsargumenter til at imponere og fastholde besøgendes interesse. Effektiv kommunikation er nøglen til at skabe varige indtryk.
- Følge effektivt op på leads efter messen: Få en trin-for-trin guide til at følge op på dine leads, så du kan konvertere interesserede besøgende til loyale kunder. En god opfølgningsstrategi øger din sandsynlighed for succes betydeligt.
Praktisk info
Få det unikke indblik i eksperternes tips og tricks til din messesucces.
Kontakt projektkoordinator Kaya Nielsen via mail: kani@occ.dk eller via telefon: 2331 8441, hvis du har spørgsmål.
Gå til Messeakademiet
Her på linket kan du læse endnu mere om Messeakademiet, og hvad andre messeudstillere siger om deres erfaringer.
Det mener brugerne af Messeakademiet
“Messeakademiet giver meget let tilgængelig viden. Det meste ved man i forvejen, men det er en god reminder og en smart måde lige at få det hele frisket op inden messen. Især de gode råd om at designe sin stand, så den fanger de besøgende fra lang afstand, er spændende, og så er vejledningen i evaluering og opfølgning af leads fra messen en rigtig god tilføjelse.”
– Jan Zaremba, Marketing Manager, Georg Fischer A/S
“Messeakademiet er et godt sted at søge inspiration til at blive endnu bedre til at være på messe. Vi bruger messeakademiet som en opfriskning til vores erfarne medarbejdere, og så bruger vi det især til helt nye medarbejdere, som ikke har deltaget på messe før. Så er det ikke kun os som arbejdsgiver, men også et akademi med eksperter, der giver dem gode fif, idéer og fortæller dem om vigtigheden i at være 100% til stede på en messestand.”
– Katrine H. Nielsen, Marketing- og kommunikationschef, Minuba
“Jeg er virkelig vild med, at Odense Congress Center har taget sig tid til at lave Messeakademiet. Det er en fed idé at lave små kurser med brugbare tips og tricks, og så er det helt perfekt, at det ikke er den store tidsrøver. Det mest brugbare for mig er klart ”Skab trafik”. Det opfrisker ting, man har glemt, men giver også lidt nyt til samlingen af salgsværktøjer.
Alt i alt, tommel op herfra. Det bliver et godt værktøj, hvis det løbende bliver opdateret med helt nye værktøjer eller kurser.”
– Anne-Mette Poulsen, Salgs- og Marketingassistent, HS Tarm